2012/ D1 KOLAŽIRANJE STVARNOSTI/ diplomski rad

























KOLAŽIRANJE STVARNOSTI

Moj život na relacijama, a posebno tijekom studiranja na relaciji Zagreb- Split, rezultirao je pogledima iz raznih perspektiva. Gdje god bila, čula sam iste ili slične informacije, ali različito prezentirane, kolažirane, što me navelo na razmišljanje o reinterpretaciji jedne činjenice. Kontekst u koji se stavlja istinita informacija u potpunosti mijenja informaciju. Ista stvar događa se i u likovnom jeziku.
Kada fotografiji kao dokumentu, dokazu stvarnosti,  dodamo neku potpuno drugu, naizgled nevezanu fotografiju, ona gubi svoju snagu prezentacije istine i postaje likovni objekt u službi čuđenja. Što je sad ovo?
Medijska reprezentacija stvarnosti u biti čini baš to. Uzevši pod svoje okrilje stvarne činjenice, prezentira sadržaj kako god propagandi odgovara.
Koliko smo puta bili svjedoci sličnih manipulacija u stvarnom životu? I postoji li uopće način prezentacije apsolutne istine?
Fotografija u svakom slučaju, koliko god zavodljiva bila, nije apsolutna istina, samo je proteza, dio činjenice, a stvarnost je prepuštena na volju primatelja informacija.
Plakat kao medij pripada likovnoj umjetnosti, jer unutar margina stranica podliježe pravilima likovnog čitanja od proporcija do zlatnog reza i fonta. Međutim, plakat je i vizualni jezik koji mnogo izravnije djeluje na široke mase od jezika klasične umjetnosti (zbog raznih mistifikacija vezanih uz umjetnost). Vizualni jezik pripada svima, i odgaja se neposredno.
Danas, kada nas kompjuterska vizualistika ili brendiranje potpuno otvoreno posjeduje, smatram da je potrebno razvijati svijest o načinu gledanja i viđenja. Iako je pismo u prošlosti razvijano od slikovnih znakova koji su se razvili u apstraktni oblik, danas je u sukobu sa piktogramima.
Svoje bih plakate nazvala otvorenim fotografskim piktogramima koji bježe od jedne univerzalne interpretacije vizualnog objekta otvarajući horizonte za nova pitanja, a s njima i promišljanja.
Dakle, ovo (re)prezentirano samo je dio priče o začudnom putovanju na državnoj cesti D1 od Zagreba do Splita. Uživajte! 

Diplomski rad sastoji se od kolažiranih fotografija lokacija sa državne ceste i mojih fotografskih zapisa koje sam tijekom studiranja prikupila. Devet plakata izrađeni su formatu A3 digitalnim ispisom na premazni mat papir i kaširani na kapafix.
 Prolazeći nekad glavnom, danas zaboravljenom državnom cestom od Zg- do Splita osjećala sam potrebu dokumentirati stanje na njoj. Kako sama fotografija nekad i previše nepotrebnih informacija odašilje, pokušala sam reducirati nebitno. Iz više navrata pokušala sam zabilježiti koja je točna lokacija snimljenih fotografija. Nisam uspjela. Pamtim samo osjećaje. Mirise. Boje...Slike blijede.
Fotografije lokacija, u formatu nisu mijenjane ili prekadrirane, htjela sam da same po sebi budu životne i snažne. Svaka snimljena lokacija na D1 uglavnom čini dominantiji dio plakata, a ostaje u svojem izvornom obliku. Umetnuta fotografija doživljava promjenu, kako u odnosu na prostor koji joj je dodijeljen, tako u odnosu na funkciju koju vrši.

Primjedbe

Popularni postovi